Transport samochodowy przeżywa wielki rozkwit, pojazdy ciężarowe, dostawcze, naczepy, ciągniki samochodowe są najliczniejszymi jednostkami transportowymi w ogóle. Pomimo to uważa się, że nadmierny rozrost tej gałęzi transportu przyczynia się do powstawania niebezpieczeństw na drogach oraz do nadmiernej emisji spalin i zanieczyszczeń. Dlatego próbuję się wymyślać różne ograniczenia i normy, które mają go ograniczyć. Oczywiście wolny rynek jest innego zdania, ponieważ popyt na usługi transportu samochodowego stale rośnie. Nie można jednak generalizować, że wszystkie działania są złe, na przykład do pozytywnych efektów należy popieranie transportu intermodalnego, czyli połączenia różnych gałęzi transportu. Takim przykładem jest transport morski w połączeniu z samochodowym. Kontener dociera na statku do portu następnie jest ładowany na zestaw ciągnik samochodowy plus naczepa podkontenerowa i przemierza tak ostatni etap podróży. Naczepa podkontenerowa z uwagi na swoją niską wagę i prostotę budowy jest łatwiejsza w utrzymaniu, niż na przykład specjalistyczna naczepa do przewozu artykułów mrożonych.