Polska jako jeden z najważniejszych graczy na rynku transportowym w Unii Europejskiej, kupuje corocznie tysiące nowych ciężarówek, w konfiguracjach nieodbiegających od tych zamawianych w Europie Zachodniej. Pozwala na to silna pozycja w transporcie międzynarodowym, natomiast nieco inaczej jest w mniej zyskownym transporcie krajowym. Tu gdzie stawki są mniejsze, trzeba koszty liczyć w odmienny sposób, więc naturalne jest, że spotkamy więcej pojazdów starszych w różnym stanie technicznym. Świetną opcją są ciężarówki poleasingowe, które na drogach zachodnich już swoje przejechały, wciąż są w świetnej kondycji technicznej, ale ich wartość już spadła. Mamy tutaj duże prawdopodobieństwo, że głównie jeżdżąc po autostradach, auta te nie zostały zanadto zużyte, więc doskonale spiszą się w cięższych warunkach transportu krajowego. Ciężarówki poleasingowe można sfinansować nie tylko gotówką lub kredytem, ale też kolejnym leasingiem. Warto wypracować sobie taką przewagę konkurencyjną, gdzie pomimo niższego kosztu taboru osiągamy podobną bezawaryjność jak w transporcie międzynarodowym.